Kada ste otvorili Pilot Store? Koliko vam je trebalo da dosegnete BEP (točku pokrića)?
Naša pilot-prodavaonica počela je s radom u travnju 2018., a točku pokrića (BEP) uspjeli smo dosegnuti već u lipnju, samo dva mjeseca kasnije. Počeli smo sa samo dvoje zaposlenika: jedan je bio naš Country Manager, a drugi asistent u trgovini koji je ujedno bio i grafički dizajner. Cilj nam je bio što prije dosegnuti BEP, pa smo troškove svodili na minimum i često radili duge sate. Morali smo uložiti puno znanja i osloniti se na svoju mrežu kontakata kako bismo zadovoljili kupce i ponudili im odgovarajuća rješenja.
Kao što svi znamo, 2020. bila je bez presedana. Možete li nam reći kako je to izgledalo za MBE Adriatic? Koji su glavni naglasci vaših rezultata u 2020.?
2020. godina je zaista bila bez presedana, no uspjeli smo nastaviti razvijati poslovanje. Sektor tiska i marketinga bio je snažno pogođen, ali uspjeli smo dio aktivnosti preusmjeriti na usluge fulfillmenta (mikrologistička rješenja) i povećati broj obrađenih paketa. Pandemija je potaknula e-trgovinu, pa smo se maksimalno trudili prilagoditi, povećali smo obujam pošiljaka i ponudili dodatne usluge. Kao posljedica, dostavne službe bile su preopterećene, što je dovelo do kašnjenja, oštećenja i gubitka paketa, pa smo pojačali napore u pronalaženju novih rješenja i načina pravovremene isporuke.
Koje su vaše ključne spoznaje iz 2020.? Što to govori o MBE Adriaticu?
MBE je posao s višestrukim izvorima prihoda, što je velika prednost u kriznim vremenima. Zbog pandemije su sajmovi i događanja otkazani, a poslovanje u sektoru tiska je trpjelo, no s MBE-om uvijek možete razviti druge izvore prihoda. Područje koje je procvjetalo bilo je Pack & Ship, jer ono gotovo donosi stalne prihode – B2B klijenti vam kontinuirano daju pošiljke, pa uvijek možete računati na taj prihod. Dok neki profitni centri mogu znatno pasti, uvijek možete razvijati druge, pa ne ovisite o jednom klijentu, jednoj branši ili jednoj vrsti posla. Mi u MBE Adriaticu mali smo, ali posvećen tim ljudi koji se može brzo i lako prilagoditi, što nam je uvelike pomoglo tijekom pandemije. Prihvaćali smo gotovo svaki posao u području dostave, pakiranja, logistike ili tiska i razvijali ga kako bismo pridobili nove klijente i opstali tijekom pandemije, kaže Saša Cvetojević.
Možete li nam reći nešto o prvom tromjesečju 2021. i kako trenutačno izgleda poslovanje?
Prvo tromjesečje 2021. bilo je izazovno. Neki naši klijenti još su se borili s problemima i imali su poteškoća s poštivanjem naših uvjeta plaćanja. To nas je natjeralo da dodatno pojačamo napore u naplati potraživanja. Konkurencija na tržištu dostave porasla je, pa smo morali povećati svoj tržišni udio. U svakom slučaju, nastavljamo s razvojem naše maloprodajne mreže i vjerujem da će 2021. za nas biti pozitivna u smislu novih otvaranja. Pojačavamo marketinške aktivnosti i jačamo prodajni tim, pa očekujemo privući još više malih i srednjih poduzeća kako bismo dodatno proširili bazu klijenata.
Usredotočujući se na vaše različite poslovne usluge, koji su glavni trendovi u Hrvatskoj?
Rekao bih da je e-trgovina glavni pokretač poslovanja, a potražnja za nacionalnom dostavom eksponencijalno raste.
Gledajući šire od rezultata mreže, razvoj maloprodajne mreže vrlo je važan u teškim tržišnim uvjetima; kako vam ide na tom polju?
Za sada RND izgleda dobro. Upravo smo potpisali ugovor o franšizi za Bosnu i Hercegovinu, pa očekujemo otvaranje prve trgovine u Sarajevu ovoga ljeta. Trenutno imamo 10 lokacija (9 u Hrvatskoj i 1 u Sloveniji), a uskoro ćemo potpisati još dva ugovora za Hrvatsku. Također imamo dva jaka potencijalna partnera, pa se nadamo da ćemo do kraja godine otvoriti barem 3-4 nova MBE Centra u Hrvatskoj.
Koji su vaši prioriteti u budućnosti?
Naš sljedeći zadatak je konsolidacija mreže jer brzo rastemo. Moramo uložiti više truda u edukaciju kako bismo svim našim MBE franšizerima omogućili da pruže vrhunsku uslugu svim našim klijentima. Kada konsolidiramo mrežu, moći ćemo ponuditi MBE kao mrežu novim korporativnim klijentima.
Kako biste opisali 2021. u tri riječi?
Izazovna, ali puna prilika.
Hvala vam puno, Saša Cvetojeviću!
Iskrene čestitke na vašem uspjehu i veselimo se daljnjim uzbudljivim vijestima od vas.
Mail Boxes Etc./MBE centri posluju putem neovisnih operatera kao franšize, koji posluju na temelju ugovora o franšizi pod robnom markom MBE. Kroz svoju mrežu franšiza, Mail Boxes Etc. pruža usluge podrške za poduzeća i pojedince. Logističke i usluge otpreme predstavljaju glavne usluge MBE – omogućene putem ugovora koje MBE sklapa za korist svojih franšizera s glavnim domaćim i međunarodnim ekspresnim kuririma – te druge grafičke i tiskarske usluge – pružene izravno ili na temelju ugovora s velikim tiskarskim centrima. Promocija usluga za poslovne i privatne korisnike provodi se u okviru poslovne aktivnosti svakog MBE franšiznog partnera unutar i izvan MBE centara ("farming"). Svaki franšizni partner ugovorno je obvezan obavljati takve aktivnosti. Mail Boxes Etc. i MBE registrirani su zaštitni znakovi koji se koriste uz dopuštenje Fortidia – registrirani zaštitni znak MBE Worldwide S.p.A – (Sva prava pridržana). Usluge koje nude pojedini MBE centri mogu se razlikovati ovisno o lokaciji. Materijali dostupni na ovoj internetskoj stranici, informacije sadržane ovdje i svi drugi relevantni podaci ni na koji se način ne smiju kopirati, distribuirati, mijenjati, ponovno objavljivati, reproducirati, preuzimati ili prosljeđivati trećim stranama bez izričitog prethodnog pismenog odobrenja tvrtke Sistema Italia 93 S.r.l. Ne preuzimamo nikakvu odgovornost u vezi s neovlaštenim korištenjem materijala dostupnog na ovoj internetskoj stranici, informacija i/ili podataka sadržanih u njima.
MBE Adriatic d.o.o. • Puževa ulica 11, Zagreb • OIB:64386903048 • MB:0479781