Saznajte kako održiva logistika može poboljšati zadovoljstvo vaših kupaca i potaknuti poslovanje.

U sektoru online trgovine kvaliteta logističkih usluga postaje presudan faktor za konkurentnost poslovanja. Aspekti kao što su točnost isporuke, pakiranje i slijedivost pošiljaka značajno utječu na izbor potrošača pri kupnji.

Nadalje, već neko vrijeme, i to na sve izraženiji način, korisnici pokazuju da su skloni nagrađivati tvrtke koje paze na pitanja okoliša i sposobne su implementirati ekološki održive postupke unutar svojih opskrbnih lanaca. Stoga se zelena logistika pojavljuje kao odgovor na povećanje osjetljivosti kupaca kombinirajući ekološki kompatibilne prakse s dinamikom sektora koji se stalno razvija te ona kao takva nudi tvrtkama priliku da se usklade s novim potrošačkim trendovima i poboljšaju svoj imidž i komercijalne performanse.

Što je Zelena logistika i zašto može poboljšati poslovanje tvrtke? Ovaj pojam definira pristup od 360° koji ima za cilj smanjenje štetnih utjecaja na okoliš u svakoj fazi opskrbnog lanca, od nabave do stvaranja proizvoda, tj. do njegove isporuke krajnjem kupcu. To je strategija koja može donijeti brojne prednosti kako u smislu autoriteta brenda tako i poslovne održivosti. Štoviše, prema izvješću koje je sastavilo Allied Market Research, industrija zelene logistike u cjelini je generirala 1,3 trilijuna dolara u 2022. godini, a očekuje se da će dosegnuti brojku od 2,9 bilijuna dolara do 2032. godine, uz godišnju stopu rasta od 8,3%. U svijetu u kojem ekološka pitanja dobivaju sve veću važnost u javnom mnijenju i na političkom dnevnom redu, koncept “uobičajenog poslovanja” sada se dovodi u pitanje.

Održivost koja se nekoć smatrala luksuzom ili teretom, danas se pokazala ključnim čimbenikom poslovnog rasta. Zelena logistika stoga nije samo ekološki odgovorna praksa, već predstavlja polugu transformacije s opipljivim prednostima na gospodarskoj, reputacijskoj i inovativnoj razini. Istražimo kako i zašto zelena logistika može unaprijediti vaše poslovanje.

Zašto zelena logistika poboljšava poslovanje?

Zelena logistika u opskrbnom lancu online trgovine predstavlja temeljni element za cjelokupnu održivost online prodajnog procesa. Ovaj pristup usmjeren je na optimizaciju skladišnih operacija, odabir ekološke ambalaže, razvoj učinkovite distribucijske mreže i korištenje transportnih sustava s malim utjecajem na okoliš. Pogledajmo kako:

Upravljanje skladištem. Praksa zelene logistike uključuje korištenje obnovljive energije poput solarnih panela za napajanje i napredne automatizacije za smanjenje potrošnje energije. Usvajanje inteligentnih sustava za skladištenje robe koji bolje upravljaju prostorom i optimiziraju tijek rada također je bitno kako bi se smanjilo kretanje vozila i osoblja unutar strukture. Međutim, investicije ove vrste su skupe i nisu uvijek pristupačne malim i srednjim poduzećima i novoosnovanim tvrtkama koje posluju u okviru online trgovine. Valjano rješenje sastoji se u povjeravanju ove vrste usluga vanjskim partnerima i specijaliziranim tvrtkama koje su opremljene tehnologijama i znanjem koji mogu stvoriti sinergiju održivosti, povećati pouzdanost usluge i smanjiti utjecaj na okoliš.

Ambalaža. Održiva logistika promiče korištenje recikliranih ili biorazgradivih materijala i dizajn višekratne ili prilagođene ambalaže. Ovo ne samo da smanjuje otpad, već također pomaže smanjiti težinu i obujam pošiljaka, što rezultira smanjenjem emisija CO2 i troškova prijevoza. Istraživanje koje je proveo portal za financijske informacije Market Watch navodi da će uporaba zelene ambalaže, koja danas vrijedi preko 150 milijardi dolara, do 2028. porasti za 60% i premašiti brojku od 413 milijardi, dok prema Boston Consulting Group preko 70 % potrošača spremno je platiti do 5% više za proizvod izrađen i otpremljen u održivom pakiranju. E-commerce tvrtke koje odluče slijediti ovaj trend mogu se osloniti na tvrtke koje zapošljavaju specijalizirano osoblje i ekološke materijale koji čuvaju sadržaj paketa.

Distribucijska mreža. Opskrbni lanac temeljen na Zelenoj logistici uključuje korištenje naprednih softvera za planiranje rute, koji vam omogućuje smanjenje putovanja paketa i bržu isporuku na svako putovanje. Nadalje, mogućnost odabira najprikladnijeg kurira ovisno o robi i odredištu može pomoći poduzeću smanjiti ukupne troškove pošiljke, kako u ekonomskom smislu, tako i u smislu smanjenja emisija u atmosferu.

Osim fizičkih operacija, Zelena logistika uključuje digitalizaciju elektroničkog fakturiranja, otpremnica i općenito dokumenata potrebnih za pošiljku, čime se smanjuje korištenje papira i administrativni troškovi. Ovo stvara lanac vrijednosti koji počinje s dobavljačem i završava s potrošačem, gdje je svaka karika ojačana predanošću odgovornim postupcima.

Mail Boxes Etc. stoji na usluzi malim i srednjim poduzećima koja žele usvojiti eko-održive strategije u opskrbnom lancu. Od upravljanja skladištem do korištenja zelenog pakiranja do isporuka temeljenih na formuli s više kurira, MBE podržava tvrtke s prilagođenim upravljačkim i logističkim uslugama koje mogu zadovoljiti zahtjeve tržišta. Kontaktirajte nas i i saznajte kako zelena logistika može poboljšati vaše poslovanje i stvoriti nove poslovne prilike.