Kako se nositi s padom prodaje tijekom ljeta
Savjeti za izbjegavanje ljetnog pada online prodaje i optimizacija performansi i poboljšanje prodaje tijekom ljetnog razdoblja.
Upravljanje e-trgovinom je aktivnost koju karakterizira mnoštvo izazova i prilika: postoji više čimbenika koji mogu utjecati na rast poslovanja.
Zapravo, uz svakodnevno upravljanje narudžbama, isporukama i marketinškim aktivnostima, sada je bitno usvojiti niz strategija kojima je cilj izbjeći tzv. ljetni pad e-trgovine, odnosno pad prodaje tijekom ljetne sezone.
Ljetni su mjeseci među najprometnijim razdobljima za upravljanje e-trgovinom: manja je uključenost korisnika, veća je stopa napuštanja košarica i posljedično smanjenje kupovine. Tijekom ljetne sezone potrošači radije raspoređuju raspoloživi budžet za putovanja, odmore i aktivnosti na otvorenom, posljedično smanjujući vrijeme posvećeno kupnji putem interneta te smanjujući prosječno vrijeme korištenja elektroničkih uređaja i uključenosti u platforme za online kupnju.
Ljetni pad e-trgovine stoga se odnosi na pad prodaje tijekom ljetnog razdoblja. Globalno, promet e-trgovine pada za 30% između srpnja i rujna, prije nego što se poveća s promocijama Crnog petka, prema istraživanju koje je proveo Parcel Monitor. Kako bi se izbjegao ovaj pad, moguće je utjecati na odluke korisnika i voditi ih kroz cijeli proces online kupnje.
Međutim, moguće je usvojiti niz strategija kako bi se iskoristile prilike koje su prisutne u ovo doba godine, a očekuje se da će se te prilike povećati i u budućnosti. Prema podacima koje je dostavio Insider Intelligence, zapravo se očekuje da će internetska prodaja dosegnuti 7 trilijuna dolara diljem svijeta u sljedeće dvije godine.
Otkrijmo zajedno koje su najbolje strategije za poboljšanje prodaje tijekom ljeta.
Strategije za poboljšanje prodaje tijekom ljeta
Tvrtke koje se suočavaju s padom e-trgovine tijekom ljeta, ali traže nove poslovne prilike, mogu poduzeti niz aktivnosti usmjerenih na poticanje angažmana kupaca i poboljšanje performansi svog online poslovanja. Usvajanjem najprikladnijih digitalnih rješenja moguće je održati snažnu online prisutnost i identificirati potrebe referentnog cilja čak i tijekom ljetnih mjeseci. Suvremeni digitalni alati za razvoj e-trgovine omogućuju zadovoljenje potreba potrošača prevladavajući rizike koji proizlaze iz sezonalnosti.
Postoji mnogo strategija koje se mogu primijeniti za povećanje prodaje tijekom ljeta:
- Generirajte hitnost i ekskluzivnost. Za poticanje kupovine ljetnih proizvoda moguće je kreirati vremenski ograničene akcije na određene kategorije artikala. Vremenski ograničene ponude, dnevne i tjedne, zajedno s ad hoc promocijama, mogu biti korisne za rješavanje zaliha. Psihološko načelo koje se može iskoristiti u ovom kontekstu je načelo oskudnosti: prenošenje osjećaja hitnosti i oskudnosti proizvoda može povećati percepciju njihove vrijednosti i pogodovati konačnim konverzijama. Ova strategija može stvoriti atmosferu ekskluzivnosti i potaknuti kupce na brže donošenje odluka o kupnji.
- Povećajte vidljivost na društvenim mrežama. Važno je proširiti svoje marketinške aktivnosti kako biste dosegnuli sve veći segment publike. Za to je moguće iskoristiti mogućnosti koje nude društvene mreže, pomoću kojih je moguće održavati stalni kontakt s kupcima tijekom cijelog procesa kupnje. Nakon što ažurirate svoje stranice na društvenim mrežama, prilagođenim naslovnim slikama za ljetno razdoblje, trebate izraditi dobro strukturiran plan s kojim ćete uključiti svoju publiku, koja će stoga biti sklonija zaključiti online kupnju.
- Pokrenite trgovinu uživo. Kako biste privukli pozornost svoje publike, možete eksperimentirati s jednim od najnovijih trendova digitalnog marketinga: kupnjom uživo, poznatom i kao trgovina uživo. Ovaj se format sastoji od korištenja live streaminga za prodaju proizvoda tvrtke, nudeći interaktivno i privlačno iskustvo kupnje za javnost. Naime, prema posljednjim podacima Statista, prošle je godine samo u SAD-u kupnja proizvoda u live shoppingu dosegla 17 milijardi dolara i očekuje se da će se utrostručiti u sljedeće tri godine.
- Poboljšajte korisničko iskustvo. Među najučinkovitijim strategijama za suočavanje s ljetnim razdobljem su aktivnosti usmjerene na poboljšanje korisničkog iskustva na web stranici brenda. Identificiranje uskih grla u procesu kupnje i optimizacija svakog aspekta online platforme pomažu u poboljšanju korisničkog iskustva i zadržavanju postojećih kupaca i stjecanju novih. Prema podacima koje je objavio Exploding Topics, 92,3% korisnika diljem svijeta pristupa internetu putem mobilnog uređaja, a otprilike 55,4% koristi ga za kupnju proizvoda ili usluge na mreži. Stoga postaje ključno provesti potrebne promjene kako bi se web stranica brže učitavala, pojednostavio proces dodavanja proizvoda u košaricu i osigurao da je platforma prilagođena mobilnim uređajima.
- Zadržite kupce. Cjelovit i učinkovit marketinški plan mora uzeti u obzir i trenutke nakon kupnje proizvoda, kada se korisnici počinju upoznavati s proizvodom ili uslugom koju su odabrali. Tijekom ove faze važno je održavati aktivan dijalog s kupcima, koji može uključivati zahtjeve za povratnim informacijama, promotivne ponude ili personalizirani sadržaj za poticanje daljnjih kupnji. Izravna pošta jedno je od najučinkovitijih rješenja za uspostavljanje stabilnog odnosa s kupcima: jamči pozitivan i dosljedan učinak s imidžom robne marke i može se integrirati s uslugama digitalne pošte.
Kako bi prevladao izazov ljetne krize e-trgovine i potaknuo razvoj online poslovanja, Mail Boxes Etc. nudi profesionalna i cjelovita digitalna rješenja koja pomažu tvrtkama da izgrade i održe solidnu online prisutnost.
MBE e-Commerce digitalne usluge podržavaju tvrtke tijekom prodaje proizvoda na glavnim tržištima i kompatibilne su s najpopularnijim platformama za online prodaju. Optimizirajte svoje online poslovanje uz MBE digitalne usluge.
Zašto se eCommerce prodaja smanjuje tijekom ljeta?
Tijekom ljetnih mjeseci potrošači svoj proračun posvećuju putovanjima, odmoru i aktivnostima na otvorenom, čime se smanjuje vrijeme provedeno u online kupnji. To dovodi do pada prodaje, uz smanjenje angažmana korisnika i stope konverzije.
Koje su prednosti korištenja društvenih medija tijekom ljetne krize e-trgovine?
Povećanje vaše vidljivosti na društvenim mrežama omogućuje vam dopiranje do šire publike i održavanje stalnog kontakta s ciljanom publikom. Redovito ažuriranje vaših društvenih stranica zanimljivim i ciljanim sadržajem može pobuditi zanimanje potencijalnih kupaca i povećati vaše šanse za konverziju. Osim toga, društvene mreže nude napredne mogućnosti ciljanja koje mogu optimizirati učinkovitost ljetnih marketinških kampanja.
Koje se strategije mogu usvojiti za povećanje prodaje tijekom ljeta?
Postoji nekoliko strategija koje se mogu implementirati, a neke od njih uključuju stvaranje vremenski ograničenih promocija za stvaranje hitnosti i ekskluzivnosti, povećanje vidljivosti na društvenim mrežama, korištenje kupovine uživo kao oblika zabave i prodaje, poboljšanje korisničkog iskustva na web stranici i implementacija programa lojalnosti kupaca.